Юлія Федак про гідність і знижки

Як вам ті роки, коли люди бронювалися без жодної знижки і оплачували по ціні онлайну?

Якщо хтось ще тоді не працював, то помножте місячний дохід мінімум в два рази. Правда, прекрасний період? Коли працюєш і заробляєш стільки, скільки маєш по договору.

А тепер давайте обговоримо сьогоднішню ситуацію. До чого ми докотилися? Всі прекрасно знають, як відбувається бронювання: ти (менеджер) підбери, прорахуй, поділися своїм досвідом, після бронювання  неси відповідальність за поїздку, а я (турист) походжу пошукаю де мені дадуть 7-10% знижки (люди, це ж більша половина нашого заробітку!). Потім  туроператор до нас дзвонить і пропонує поїхати в  рекламний тур, а за які шиши?! На підставі чого ми розкидаємось  такими сумами на рівному місці? Що, всі такі щирі? Даруємо чужим людям мінімум 1000 грн, хоча коли до родичів, друзів на день народження чи весілля йдеш, такі суми не даруєш. А, ми ж правда заробляємо достатньо, нам просто вже байдуже на гроші, а туристи ж рахують свої, вони цінують свою працю і навіть по курсу якщо переплатять 500 грн це також трагедія, а ми – мільонери!

Якось мене запитали: «На яку максимальну знижку ми можемо розраховувати»?  Я більше, ніж впевнена, що  людина, яка вже не перший раз їде і знає політику туристичних фірм чекала на знижку  9-10%.  Я цю людину не забронювала, бо мене це питання розізлило, я відчула себе некваліфікованою і як на базарі!

Ще одна ситуація: по дзвінку люди цікавились ціною на Madinat Jumeirah 5* (розумієте рівень туристів), все знайшла, розказала, бо лише повернулась з рекламного туру в ОАЕ, запропонувала трішки дешевшу альтернативу, а тут питання: «На яку максимальну знижку мені розраховувати»? Мені знову як по голові дали, я мовчу, а розмова продовжується, що на «букінгу» дешевше, а в нас дорожче, вони не хочуть через «букінг» таке замовляти, бо немаленька сума, ризиковано.  Я відразу відповідаю: «А ви до «букінга» подзвоніть. Запитайте, чи яку знижку ще дають». Людина мене не зрозуміла: «А як? Вони ж не дають». А я кажу: «В нас також ціна по онлайну». Розумію, можливо, не права, що таких клієнтів відшила, а так би заробила хоч щось. (Ну, так всі менеджери думають, а я себе жебрачкою почуваю, яка чекає, щоб дали хоч щось!)

Я особисто не вважаю, що туризм – це просто робота чи бізнес. Сюди вкладається багато грошей і сил плюс терпіння. Як хто, звичайно: є фірми, яким комп’ютера і стола достатньо плюс калькулятор для знижок – тим, звичайно, цінувати немае чого. Але тоді хай вони цінують своїх колег. І якщо прийшли в цей бізнес, ведіть його чесно!

Таких ситуацій є багато. Мовчу про ті, коли ти людині все підбираєш, 2-3 тижні працюєш, а потім на тобі – «ми забронювалися в іншій фірмі, бо нам знижку дали». А на підставі чого? Мені ж ніхто не заплатив за мою роботу, а чому турист отримує те, що йому не належить?

Ще одна ситуація: знайома колега більше двох місяців працювала з клієнтом, він мав бронюватись і вже сидить в офісі, дає менеджеру паспорт і просить телефон – каже, що йому треба подзвонити. А далі при ній дзвонить в іншу фірму і питає, скільки в них буде коштувати цей тур, а той «професійний менеджер» (можливо там сиділа дочка або дівчина мільйонера?) відразу:  -9%. Той забирає паспорт, дякує за допомогу і йде. Менеджер сиділа як вкопана, навіть не зрозуміла, що це було. А ви б що робили? Я від цієї ситуації була в шоці. Колеги! Що це робиться? До чого вже люди дійшли? І я вам скажу, це ми, менеджери, самі й винні!

Люди купують квитки на поїзд чи літак – їм же в касі знижки ніхто не дає. Люди на «букінгу» бронюються – також все по вказаній ціні оплачують. А ми надаємо консультації, підбираємо варіанти, виходячи з наших знань і досвіду, радимо, але ж за це потрібно платити! От ми (люди, туристи) купуємо диван чи автомобіль і нам знижку роблять, але я перепрошую – ми не робимо 100 чи навіть 50% накрутки, ми на відсотках набагато менших, з чого давати?

Емоції мене переповнюють, я хочу щоб туризм був на рівні адвокатури, медицини – ми ж оплачуємо за їхні послуги, консультації і не торгуємося. А в туризмі, де також потрібен кваліфікований працівник, сидимо, як жебраки, і готові віддати всю комісію і працювати за 10 доларів. Всі ми жаліємося, але нічого не робимо, або хочемо щоб хтось за нас це зробив, наприклад, оператор або поміняли закон – тоді всі ми будемо чесні.  А з цим потрібно боротися.

Чесно, я і операторів не розумію, які підписують договір з ким попало, фірми навіть немає – дома знаходиться і бронює за 1-2%, а для чого більше?!

Колеги, направду, давайте з цим боротися! Нехай люди купляють наші послуги, те, як ми вміємо працювати з клієнтом, наш досвід, а не те що ми знижки даємо, а самі «зелені» в даній сфері – не хочу когось образити, але насправді таке є! Давайте розвиватися і бути гідними та чесними конкурентами.

Я розумію, коли кажуть, що ми маємо давати знижки, бо, наприклад, не перший раз їздять від нас.

Якщо це читають працівники туризму, вони зрозуміють, якщо ви є клієнтом і не маєте відношення до туризму – прошу не ображатися. Це наша робота і ми хочемо за неї отримувати гідну зарплатню. Адже кожен з нас цінує свою працю, повинен розуміти свою відповідальність (в нашому випадку – за ваш відпочинок і гроші, які ви витрачаєте на нього) і відповідно рахує свій заробіток.

Цікава ваша думка.

Юлія Федак,

директор ТА "Час відпочити",

Львів,

17.11.2016

 

BLOG COMMENTS POWERED BY DISQUS